Jeśli jesteś właścicielem tej strony, możesz wyłączyć reklamę poniżej zmieniając pakiet na PRO lub VIP w panelu naszego hostingu już od 4zł!
autumn1.jpg

Internat Nowa Sól

„ Pożegnanie maturzystów w Internacie na wesoło”

 

View the embedded image gallery online at:
http://nitki2017.cba.pl/2.5/index.php/internat#sigFreeId2fa881bf73

To, co piękne, szybko się kończy. Nadszedł także czas zakończenia niezwykłego etapu, jakim był z pewnością dla tegorocznych maturzystów, czas pobytu w internacie.

– 13 kwietnia w internacie ZSP nr2 odbyła się uroczystość pożegnania maturzystów mieszkających w naszej placówce. Młodsze koleżanki i koledzy wraz z wychowawcami przygotowali krótki program artystyczny oraz niespodziankę w postaci prezentacji multimedialnej ” Telegraficzny skrót z życia internackiego Kasi, Patryka i Kamila”. W imieniu maturzystów głos zabrał Patryk, który wręczył na ręce pani kierownik podziękowania, a do naszego pięknego ogrodu dekorację trzy uśmiechnięte muchomorki.

Na zakończenie głos zabrała pani kierownik, która w swoim wystąpieniu podziękowała maturzystom za czteroletnią współpracę w imieniu swoim i wychowawców internatu oraz wręczyła okolicznościowe dyplomy, książki i prezent w postaci płyty CD z nagraną prezentacją. Organizatorzy zadbali również o słodki poczęstunek.

.

Promo

O Internacie

INTERNAT
PRZY ZESPOLE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 2
IM. MARII DĄBROWSKIEJ W NOWEJ SOLI

 

SPIS TREŚCI
 

 

O INTERNACIE – NASZA OFERTA
 

INTERNAT - TWOIM DRUGIM DOMEM
  • MĘCZY CIĘ WIDMO CODZIENNYCH DOJAZDÓW DO SZKOŁY?
  • DOPADA CIĘ STRES, KIEDY GONISZ, ABY ZDĄŻYĆ NA AUTOBUS?

  • NIE MASZ WARUNKÓW NA REGULARNE I ZDROWE POSIŁKI?

  • NIE MASZ CZASU NA:

    • NAUKĘ

    • ROZRYWKĘ

    • SPOTKANIA Z RÓWIEŚNIKAMI

  • BO DOJEŻDŻASZ DO SZKOŁY?
  • NIE STAĆ CIĘ NA STANCJĘ?

 

INTERNAT ZSP NR2 W NOWEJ SOLI

JEST IDEALNYM ROZWIĄZANIEM TWOICH PROBLEMÓW

 

U NAS CZEKAJĄ NA CIEBIE SAME KORZYŚCI:

 


 

ZAPEWNIAMY CI:

  • całodobową, życzliwą opiekę wychowawców

  • smaczne posiłki (śniadanie, obiad, kolacja)

  • przyjazną atmosferę

  • dogodne warunki do nauki

  • możliwość rozwijania zainteresowań

  • pomoc wychowawców w rozwiązywaniu problemów szkolnych (i nie tylko)

  • opiekę psychologiczną

  • odwiedziny znajomych i rodziny

 

 

MOŻESZ KORZYSTAĆ: (zdjęcia)

  • ze stołówki

  • ze świetlicy (TV, DVD, video, tenis stołowy)

  • z biblioteki

  • z Internetu bezprzewodowego w miarę możliwości szkoły

  • z sali komputerowej z internetem (okresowo)

  • z wyremontowanych łazienek z prysznicami

  • z pokoi 1, 2, 3 osobowych

  • z siłowni i boiska szkolnego (na terenie ZSP Nr 2)

 

 

MOŻESZ ROZWIJAĆ SWOJE ZDOLNOŚCI I ZAINTERESOWANIA W:

  • imprezach okolicznościowych

  • grupie wokalnej

  • szkółce gry na gitarze

  • pracach plastycznych i dekoratorskich

 

A TO WSZYSTKO NA MIEJSCU POD JEDNYM DACHEM!

 

PONADTO WSPÓŁPRACUJEMY ZE ŚRODOWISKIEM LOKALNYM:

- młodzież uczestniczy w zajęciach kulturalnych i sportowych na terenie miasta (dom kultury, kluby sportowe itp.)

 

WARUNKI I KOSZTY POBYTU W INTERNACIE:
 
  • Internat jest integralną częścią ZSP Nr 2 im. Marii Dąbrowskiej w Nowej Soli.
  • Internat zapewnia całodobową opiekę pedagogiczną od niedzieli od godz. 1700 do piątku do godz. 1800
  • Rozkład dnia w internacie uwzględnia czas na naukę (Regulamin nauki własnej na stronie: DO POBRANIA), czas wolny, pracę na rzecz internatu, zajęcia kulturalne i rekreacyjne oraz różne formy wypoczynku i rozrywki.
  • Dzienny koszt pełnego wyżywienia (śniadanie, obiad, kolacja) wynosi 10,00 zł. Od 1 września 2016 zniesiona została opłata stała za pobyt w internacie. Wychowankowie płacą wyłącznie za wyżywienie. Opłatę za internat należy uiszczać do 10 każdego miesiąca.
  • Wychowankowi mieszkającemu w internacie, który pobiera zasiłek rodzinny, przysługuje dodatkowo 90,00 zł miesięcznie zasiłku za zamieszkiwanie poza miejscem stałego zameldowania. Ponadto w przypadku trudnej sytuacji rodzinnej wychowanek może ubiegać się o dofinansowanie do kosztów pobytu w internacie (lub całkowite pokrycie kosztów) z GOPS lub MOPS.
  • Reprezentantem ogółu mieszkańców internatu jest Młodzieżowa Rada Internatu, która ma prawo zgłaszać kierownictwu internatu wszelkie uwagi i życzenia wypływające od młodzieży (Regulamin MRI).


INTERNAT ZSP NR2 W NOWEJ SOLI TO:
TRAFNY WYBÓR
ŻYCZLIWA OPIEKA
DOGODNE WARUNKI
OSZCZEDNOŚĆ CZASU
PRZYSTĘPNA CENA
ZAMIESZKAJ U NAS!

ZAPRASZAMY!

 

WARUNKI PRZYJĘCIA
 
  • O przyjęcie do internatu mogą ubiegać się uczniowie szkół ponadgimnazjalnych w Nowej Soli, którzy mieszkają w miejscowościach oddalonych od szkoły. W uzasadnionych przypadkach w internacie może zamieszkać uczeń mieszkający w Nowej Soli.
  • Warunkiem przyjęcia do internatu jest złożenie w biurze internatu lub sekretariacie ZSP Nr 2 podania, które można otrzymać bezpośrednio w internacie, sekretariacie szkoły lub na stronie internetowej ZSP Nr 2.
  • Do internatu należy zabrać ze sobą dokumenty niezbędne do tymczasowego zameldowania: dowód osobisty lub skrócony odpis aktu urodzenia i poświadczenie przez Urząd Gminy lub Urząd Miasta stałego zameldowania.
  • Osoby przyjęte powinny zabrać ze sobą:

      • pościel (poszwy na kołdrę i poduszkę, prześcieradło)

      • kubek, talerzyk, sztućce (do korzystania poza stołówką)

      • kapcie domowe

      • pozytywne nastawienie i uśmiech.

 

WIĘCEJ INFORMACJI MOŻNA OTRZYMAĆ

POD NUMEREM TELEFONU:

(68) 387- 47 - 61 wewn. 2

 

PRACOWNICY
 
Nad przebiegiem codziennego życia w internacie czuwa wykwalifikowana kadra wychowawców, którzy służą pomocą każdemu od pierwszego do ostatniego dnia pobytu w internacie.

RADA WYCHOWAWCÓW INTERNATU:

 

Kierownik internatu: mgr Beata Sławińska

 

Wychowawcy:

  • mgr Bogusława Kiziok
  • mgr Mariola Łomanowicz
  • mgr Barbara Wachowska

 

Atmosferę w naszym internacie tworzą także pracownicy obsługi, czyli:

 

 

Intendentka:

  • Beata Smolińska

 

Kucharze:

  • Cecylia Bocheńska

  • Krzysztof Tycner

  • Izabela Kubiś

 


Prace lekkie:
  • Elżbieta Engwer

 

 

 

 

 

KONTAKT
 
INTERNAT
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2
im. Marii Dąbrowskiej
67-100 Nowa Sól
ul. Wrocławska 33
Tel. (68) 387-47-61
wewn.: 2

 

 

 

Internat zapewnia całodobową opiekę pedagogiczną od niedzieli od godz. 1700 do piątku do godz. 1800

Regulamin Internatu

Regulamin Internatu

Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2

im. Marii Dąbrowskiej

w Nowej Soli

 

 

 

Nowa Sól, 16 listopada 2011r.

 

 

Regulamin internatu Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Nowej Soli

 

 

§ 1

Podstawę prawną niniejszego regulaminu stanowi:

  1. Ustawa z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r., nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)

  2. Karta Nauczyciela z dnia 26 stycznia 1982r. ( Dz. U. z 2003r., nr 118, poz. 1112 z późn. zm.)

  3. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 maja 2011r. w sprawie rodzajów i szczegółowych zasad działania placówek publicznych, warunków pobytu dzieci i młodzieży w tych placówkach oraz wysokości i zasad odpłatności wnoszonej przez rodziców za pobyt ich dzieci w tych placówkach (Dz. U. 2011 nr 109 poz. 631)

  4. Statut Zespołu Szkól Ponadgimnazjalnych nr 2 w Nowej Soli.

 

§ 2

Postanowienia ogólne

 

  1. Internat jest koedukacyjną placówką opiekuńczo – wychowawczą, działającą przy Zespole Szkól Ponadgimnazjalnych nr 2 w Nowej Soli, przeznaczoną dla uczniów w/w szkoły oraz uczniów z innych szkół ponadgimnazjalnych mieszkających poza terenem Nowej Soli.

  2. W szczególnych wypadkach dyrektor szkoły na wniosek kierownika internatu może wyrazić zgodę na pobyt w internacie ucznia z gimnazjum oraz ucznia mieszkającego na terenie Nowej Soli.

  3. Internat realizuje swoje zadania w oparciu o roczny plan pracy opiekuńczo – wychowawczej oraz regulaminu zatwierdzonego przez Radę Wychowawczą Internatu przy współudziale Młodzieżowej Rady Internatu oraz dyrektora szkoły.

  4. Internat jest czynny w okresie trwania zajęć dydaktycznych w szkołach (od niedzieli po południu – jeżeli uczniowie nie mają możliwości dojazdu na zajęcia w poniedziałek rano do piątku do godz. 1800).

  5. Internat prowadzi stołówkę, która zabezpiecza całodzienne wyżywienie mieszkańcom internatu oraz obiady dla pracowników szkoły i podopiecznych ośrodków społecznych według kosztów wynikających z kalkulacji.

  6. Zakwaterowanie i wyżywienie w internacie jest odpłatne (w szczególnych przypadkach można się ubiegać o przejęcie opłat przez Ośrodek Pomocy Społecznej właściwy dla miejsca stałego zameldowania).

  7. Opłaty za zakwaterowanie i wyżywienie powinny być regulowane do 10 dnia każdego miesiąca.

  8. Bezpośredni nadzór nad internatem sprawuje dyrektor szkoły za pośrednictwem kierownika internatu.

  9. Pracą internatu kieruje kierownik, którego powołuje dyrektor Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Nowej Soli po zasięgnięciu opinii organu prowadzącego szkołę i rady pedagogicznej.

  10. Szczegółowy zakres obowiązków kierownika internatu określa dyrektor szkoły.

 

 

§ 3

Warunki przyjęć do internatu

 

  1. O miejsce w internacie można ubiegać się po złożeniu przez ucznia lub jego rodziców (prawnych opiekunów) podania o przyjęcie w internacie lub sekretariacie szkoły.

  2. Decyzję o przyjęciu podejmuje Rada Wychowawcza Internatu.

  3. Uczniowie przyjęci do internatu są zobowiązani w dniu zakwaterowania w internacie, do wpłacenia jednorazowej kaucji zwrotnej w wysokości 100,-zł na pokrycie ewentualnych kosztów związanych ze zniszczeniem wyposażenia internatu (obowiązuje od 1 września 2012 roku). Kaucja wpłacana jest jednorazowo za cały okres pobytu wychowanka w internacie i rozliczana przy opuszczaniu internatu w ostatniej klasie. Jeżeli szkody spowodowane przez wychowanka będą przekraczały kwotę kaucji, rodzice będą zobowiązani pokryć całość kosztów wynikłych z powodu zniszczenia lub uszkodzenia.

  4. Kaucja podlega zwrotowi w chwili rezygnacji wychowanka z internatu, po przedstawieniu dowodu wpłaty (KP).

  5. W przypadku zakwaterowania młodzieży na okres kilku dni (realizacja projektów unijnych i innych) organizator zobowiązany jest do wpłacenia jednorazowej kaucji zwrotnej w wysokości 300,-zł na pokrycie ewentualnych kosztów związanych ze zniszczeniem wyposażenia i mienia internatu. Kaucja podlega zwrotowi w całości, jeżeli uszkodzeń i zniszczeń po opuszczeniu przez grupę internatu nie stwierdzi komisja powołana przez kierownika internatu (obowiązuje od 1 września 2012r.).

  6. Uczniowi, który nie został przyjęty do internatu przysługuje prawo do odwołania się do dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Nowej Soli w terminie 7 dni po otrzymaniu decyzji.

  7. Decyzje o ponownym przyjęciu wychowanka do internatu na następny rok szkolny podejmuje Rada Wychowawcza Internatu na ostatnim posiedzeniu w miesiącu czerwcu danego roku szkolnego.

  8. Zrezygnować z miejsca w internacie można w każdej chwili na pisemny wniosek rodziców (prawnych opiekunów).

§ 4

Cele i zadania internatu

 

  1. Celem internatu jest umożliwienie uczniom realizacji kształcenia i wspomaganie opiekuńczo – wychowawczej roli szkoły i rodziny oraz stwarzanie optymalnych warunków do wszechstronnego rozwoju.

  2. Internat zapewnia wychowankom stałą opiekę i realizację procesów wychowawczych w czasie odbywania przez nich nauki poza miejscem stałego zamieszkania.

  3. Podstawowym zadaniem realizowanym przez zespół wychowawców jest dążenie do pełnego usamodzielnienia wychowanków i przygotowanie ich do dorosłego życia z uwzględnieniem godności osobistej, autonomii, poczucia własnej wartości i twórczej aktywności.

 

 

Podstawowe zadania internatu jako placówki opiekuńczo – wychowawczej:

  1. Zapewnienie w okresie zajęć szkolnych zakwaterowania i wyżywienia według stawek ustalonych przez dyrektora szkoły.

  2. Zapewnienie wychowankom dozoru i opieki nocnej.

  3. Zapewnienie właściwych warunków sanitarno – higienicznych.

  4. Zapewnienie właściwych warunków do nauki, rozwijania zainteresowań i uzdolnień.

  5. Stwarzanie warunków do uczestnictwa w kulturze oraz organizowania własnych imprez kulturalnych, sportowych, turystycznych, dbałości o stan zdrowia wychowanków.

  6. Wdrażanie do samodzielnego wykonywania różnych prac porządkowo – gospodarczych.

  7. Rozwijanie samorządności wychowanków, ich samodzielności i zaradności życiowej.

  8. Inspirowanie i wdrażanie do działań zespołowych wychowanków.

  9. Zapewnienie warunków do korzystania z podręcznej biblioteki, dostępnych programów telewizyjnych i komputerów.

  10. Umożliwienie i organizowanie pomocy koleżeńskiej mającej na celu wyrównywanie braków w nauce.

§ 5

Prawa mieszkańców internatu

 

Uczniowie mieszkający w internacie mają prawo do:

  1. Zakwaterowania i korzystania ze sprzętu i urządzeń zgodnie z ich przeznaczeniem i stosownymi instrukcjami przeciwpożarowymi i bhp oraz do całodziennego wyżywienia zgodnego z normami i zasadami racjonalnego żywienia. W przypadku uzasadnionej nieobecności w internacie uczeń ma prawo do zwrotu pieniędzy za niewykorzystane posiłki pod warunkiem, że w odpowiednim terminie zgłosi swoją nieobecność kierownikowi internatu.

  2. Opieki i pomocy wychowawczej w rozwiązywaniu problemów osobistych oraz we wszystkich sprawach dotyczących nauki i zamieszkania w internacie.

  3. Bezpieczeństwa i ochrony przed wszelkimi formami przemocy fizycznej i psychicznej.

  4. Współdecydowania o sprawach organizacyjnych i wychowawczych internatu– Młodzieżowa Rada Internatu.

  5. Wypoczynku i uczestnictwa we wszystkich formach zajęć rekreacyjno – sportowych, kulturalnych i wychowawczych organizowanych na terenie internatu.

  6. Brania udziału w imprezach i akcjach na terenie miasta.

  7. Wyrażania własnych opinii i wątpliwości dotyczących spraw osobistych i życia w internacie oraz uzyskiwania na nie wyjaśnień i odpowiedzi. Sposób wyrażania opinii nie może uwłaczać niczyjej godności osobistej.

  8. Poszanowania godności własnej oraz zachowania tajemnicy w sprawach rodzinnych i osobistych.

  9. Życzliwego, podmiotowego traktowania oraz pomocy pracowników internatu w przypadku jakichkolwiek trudności.

  10. Swobodnego utrzymywania kontaktu z rodzicami (prawnymi opiekunami) oraz środowiskiem domowym poprzez: wyjazdy i wyjścia do domu rodzinnego po uprzednim uzgodnieniu terminu wyjazdu i ewentualnego powrotu z wychowawcą internatu, wyjścia w sprawach prywatnych po uprzednim wpisaniu się do „zeszytu wyjść”.

  11. Przyjmowania w internacie osób odwiedzających w czasie nie kolidującym z nauką własną za wiedzą i zgodą wychowawcy.

  12.  Nauki po godz. 2200 w miejscu i wymiarze czasu uzgodnionym z wychowawcą, przy respektowaniu zasady nienaruszania prawa do wypoczynku innych mieszkańców internatu.

§ 6

Obowiązki mieszkańców (wychowanków) internatu

 

  1. Wychowanek ma obowiązek systematycznego uczestnictwa w zajęciach lekcyjnych, wychowanek nie może przebywać w internacie w czasie jego zajęć lekcyjnych.

  2. Wychowanek ma obowiązek przestrzegać przepisów porządkowych, bezpieczeństwa, higieny i przeciwpożarowych oraz stosować się do ramowego porządku dnia. Ma obowiązek utrzymywać czystość i porządek w pokojach i pomieszczeniach przeznaczonych do użytku ogólnego oraz dbać o higienę osobistą.

  3. Wychowanek ma obowiązek rzetelnego pełnienia dyżurów porządkowych oraz uczestniczenia w doraźnych pracach na rzecz internatu i środowiska i zadaniach podejmowanych na terenie internatu.

  4. Wychowanek ma obowiązek poszanowania powierzonego sprzętu w pokojach i w pomieszczeniach ogólnych, zgłaszanie awarii i usterek. W przypadku zniszczenia mienia należącego do internatu pokrycia kosztów naprawy bądź wymiany:

    1. wartość szkody określana jest według cen rynkowych obowiązujących w dniu wydania decyzji obciążającej;

    2. termin i sposób naprawienia szkody określa kierownik internatu;

  5. Wychowanek ma obowiązek przestrzegać zasad kultury i współżycia w odniesieniu do kolegów, wychowawców i innych pracowników internatu.

    1. okazywać szacunek wszystkim członkom społeczności internatu;

    2. przeciwstawiać się przejawom brutalności i wulgarności;

    3. szanować poglądy i przekonania innych;

    4. szanować wolność i godność osobistą innych.

  6. Wychowanek ma obowiązek przestrzegać porządku dnia, ciszy podczas nauki własnej i w porze nocnej.

  1. Wychowanek ma obowiązek podporządkowania się poleceniom wychowawców i kierownika internatu.

  2. Wychowanek ma obowiązek zgłaszania kierownikowi internatu bądź wychowawcy zauważone przypadki kradzieży, niszczenia sprzętu, awarii elektrycznych i wodno-kanalizacyjnych oraz innych przypadków mogących zagrażać bezpieczeństwu.

  3. Wychowanek ma obowiązek dbania o własne życie, zdrowie, higienę oraz rozwój, a także informowania wychowawcy o złym samopoczuciu, chorobie, wyjściu do lekarza czy zwolnieniu lekarskim. Informuje wychowawcę o:

  1. wyjeździe do domu w przypadku choroby, po uzgodnieniu wychowawcy z rodzicami (w internacie nie mogą przebywać osoby chore, ponieważ placówka nie ma warunków, by zapewnić mu opiekę);

  1. Wychowanek ma obowiązek terminowego dokonywania opłat za wyżywienie i pobyt (do 10 każdego miesiąca).

  2. Wychowanek ma obowiązek spożywać posiłki w stołówce.

  3. Wychowanek ma obowiązek oszczędzać energię elektryczną i wodę.

 

 

 

  1. Wychowanek ma obowiązek zgłaszać wychowawcy wyjścia, wyjazdy i powroty do internatu:

  1. wpisywania do „zeszytu wyjść” każdego wyjścia z internatu, wszelkie wyjścia po godz. 1700 wymagają dodatkowego uzgodnienia z wychowawcą;

  2. zgłaszania wychowawcom wyjazdów w środku tygodnia, po uprzednim uzgodnieniu z rodzicami (rozmowa telefoniczna);

  3. informowania wychowawców o przypadkach dłuższego pobytu w domu (choroba, inne przyczyny);

  4. zgłaszania, z wyprzedzeniem, uczestnictwo w zajęciach dodatkowych odbywających się poza internatem;

  5. w przypadku samowolnego opuszczenia internatu przez wychowanka, kierownictwo internatu nie odpowiada za jego bezpieczeństwo.

  1. Wychowanek ma obowiązek pozostawiać klucz od pokoju w biurze internatu w przypadku wyjść i wyjazdu.

  2. Wychowanek ma obowiązek zabezpieczyć pokój mieszkalny przed wyjazdem do domu, a w szczególności wyłączyć z sieci wszystkie urządzenia elektryczne, dokładnie zamknąć drzwi i okna, wynieść śmieci, zostawić pokój posprzątany.

  3. Wychowanek ma obowiązek wpłacenia kaucji, pokrywającej ewentualne zniszczenia mienia internatu.

  4. Wychowanek ma obowiązek godnego reprezentowania placówki na zewnątrz.

  5. Wychowanek ma obowiązek bezwzględnego przestrzegania zakazu używania, wnoszenia i przechowywania alkoholu, narkotyków lub środków odurzających.

  6. Wychowanek ma obowiązek respektować i przestrzegać ogólnie przyjęte normy i zasady niniejszego regulaminu, a także zarządzenie wewnętrzne i zarządzenia dyrektora szkoły, kierownika internatu nie zapisane w regulaminie.

  7. Wychowanek ma obowiązek dokonać rozliczenia kartą obiegową przy wyprowadzaniu się na okres wakacji każdego roku szkolnego, a także przy ostatecznym opuszczeniu internatu.

§ 7

Zakazy

 

Wychowankom internatu zabrania się:

  1. Przetrzymywania w internacie wartościowych przedmiotów, biżuterii oraz większych sum gotówki. Duże kwoty pieniężne – na krótki termin – należy złożyć w depozyt w księgowości szkoły do kasy pancernej ewentualnie w biurze kierownika internatu.

  2. Kradzieży, przywłaszczania cudzych rzeczy. Kradzież jest przestępstwem, którego ukrywanie nie mieści się w ramach solidarności zespołowej. Ukrywanie tego typu czynów uważa się za przestępstwo.

  3. Przetrzymywania i używania na terenie internatu materiałów łatwopalnych i wybuchowych.

  4. Używania kadzidełek, świeczek oraz innych źródeł otwartego ognia.

  5. Manipulowania przy urządzeniach wodno – kanalizacyjnych, elektrycznych i gazowych.

  6. Palenia papierosów, spożywania alkoholu, przebywania w internacie w stanie wskazującym na spożycie alkoholu oraz używania środków odurzających.

 

  1. Korzystania w pokojach mieszkalnych z elektrycznych urządzeń grzewczych, grzałek elektrycznych, dzbanków do gotowania wody, telewizorów, lodówek itp.

  2. Wprowadzania osób obcych bez uzyskania zgody wychowawcy.

  3. Zamykania się w pokojach.

  4. Przygotowywania i spożywania posiłków w pokojach (wyjątek stanowią późne powroty z zajęć pozalekcyjnych lub innych).

  5. Samowolnego przenoszenia sprzętu, mienia internatu z pokoi do innych pomieszczeń oraz umieszczania plakatów, obrazków itp. na ścianach.

  6. Samowolnego opuszczania internatu bez wiedzy i zgody wychowawców.

  7. Wzajemnego odwiedzania się w pokojach w czasie ciszy nocnej.

  8. Siadania na parapetach i wychylania się przez okna.

  9. Wynoszenia naczyń kuchennych ze stołówki.

  10. Używania wulgarnego słownictwa.

  11. Przetrzymywania zwierząt na terenie internatu.

§ 8

Nagrody i kary

 

  1. Wychowanek internatu wyróżniający się swoja postawą może otrzymać wyróżnienie i nagrody takie jak:

  1. indywidualna pochwała ustna wychowawcy lub kierownika internatu;

  2. pochwała wychowawcy lub kierownika na zebraniu mieszkańców internatu;

  3. wyróżnienie pisemne kierownika internatu z powiadomieniem rodziców (prawnych opiekunów), szkoły i wychowawcy klasy;

  4. list pochwalny do rodziców;

  5. nagroda rzeczowa.

  1. Za nieprzestrzeganie regulaminu, zasad współżycia, nie wypełnianie podstawowych obowiązków oraz inne uchybienia mieszkaniec (wychowanek) może być ukarany:

  1. ustnym upomnieniem lub naganą wychowawcy bądź kierownika internatu;

  2. naganą wobec całej społeczności internatu;

  3. naganą z ostrzeżeniem poprzez wezwanie rodziców (prawnych opiekunów) do osobistego stawienia się lub powiadomienie o tym fakcie pisemnie oraz powiadomienie wychowawcy klasy, w uzasadnionych przypadkach dyrekcji szkoły do której uczęszcza wychowanek internatu;

  4. karą pieniężną za zniszczone mienie;

  5. zawieszeniem w prawach mieszkańca internatu

  6. skreśleniem z listy mieszkańców i wydaleniem z internatu

  1. Internat ma obowiązek powiadomienia rodziców (prawnych opiekunów) lub pełnoletnich mieszkańców o zastosowaniu kar pkt.2, b – f.

  2. Przewinienia polegające na szczególnie rażącym naruszeniu zasad społecznego współżycia w internacie takie jak:

  1. wybryki chuligańskie (pobicia, wymuszenia);

  2. używanie przemocy psychicznej wobec współmieszkańców;

  3. kradzież;

  4. podważenie dobrego imienia placówki na zewnątrz przez czyny o znamionach chuligaństwa;

  5. posiadanie i wnoszenie alkoholu;

  6. przebywanie w internacie w stanie wskazującym na spożycie alkoholu, narkotyków lub innych środków odurzających;

  7. wnoszenie, rozprowadzanie, zażywanie narkotyków i innych środków odurzających;

  8. samowolne opuszczanie internatu (ucieczki);

  9. dewastacji mienia internatu mającego znamiona wandalizmu;

  10. lekceważenie obowiązku szkolnego (wagary, duża liczba godzin nieusprawiedliwionych)

będą powodem natychmiastowego usunięcia z internatu

 

  1. Kara relegacji może być zastosowana również w przypadku, kiedy wychowawcy wykorzystali wszystkie dostępne możliwości oddziaływań wychowawczych, a wychowanek nadal nie akceptuje reguł obowiązujących w internacie: nie reaguje na prośby wychowawców, ma lekceważący stosunek do obowiązków i notorycznie się od nich uchyla, nie wykazuje chęci poprawy.

  2. Osoby relegowane nie mają możliwości ponownego ubiegania się o miejsce w internacie.

  3. Jeżeli podczas pobytu warunkowego (w czasie nałożonej kary) nie nastąpi wyraźna poprawa w zachowaniu albo nastąpi kolejne wykroczenie regulaminowe, spowoduje usunięcie z internatu bez możliwości odwołania się.

  4. Decyzję o usunięciu z internatu podejmuje kierownik internatu z powiadomieniem macierzystej szkoły oraz rodziców (prawnych opiekunów). Od powyższej decyzji wychowanek może odwołać się do dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Nowej Soli.

  5. W szczególnych przypadkach przyjęcie do internatu lub dalszy pobyt w placówce może nastąpić na warunkach kontraktu, czyli umowy między podopiecznym, rodzicami i wychowawcami.

  6. Wychowanek ma prawo odwołać się od kary do:

  1. rady pedagogicznej internatu, jeżeli karę wymierzył wychowawca;

  2. dyrektora szkoły , jeżeli karę wymierzył kierownik internatu

  3. organu sprawującego nadzór pedagogiczny (Lubuski Kurator Oświaty), jeżeli dyrektor podtrzymał decyzję kierownika internatu.

§ 9

Samorząd internatu

 

  1. W internacie działa samorząd, który jest organem przedstawicielskim wszystkich mieszkańców internatu.

  2. W celu usprawnienia działalności samorządu tworzy się zarząd zwany Młodzieżową Radą Internatu.

  3. Młodzieżowa Rada Internatu składa się z pięciu członków, wybranych w głosowaniu w obecności co najmniej 50% stanu osobowego mieszkańców internatu.

  4. MRI jest wspomagana przez sekcje działające w poszczególnych grupach stosownie do potrzeb i zainteresowań wychowanków.

  5. MRI wybierana jest na dany rok szkolny.

  6. MRI może być odwołana przed upływem kadencji w głosowaniu zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej 70% stanu osobowego mieszkańców internatu.

  7. MRI działa zgodnie z postanowieniami własnego regulaminu, który ustala zadania, tryb i sposób działania rady.

  8. MRI ponosi współodpowiedzialność z realizację określonych zadań wynikających z planu pracy opiekuńczo – wychowawczej.

§ 10

Gospodarka finansowa, dokumentacja

 

  1. Internat prowadzi działalność finansową i administracyjną według instrukcji opracowanej przez księgowego szkoły.

  2. Internat prowadzi następującą dokumentację:

  1. roczny ramowy plan pracy opiekuńczo – wychowawczej;

  2. roczny plan obserwacji;

  3. arkusze spostrzeżeń wychowanków internatu;

  4. plan kontroli wewnętrznej;

  5. kalendarz imprez;

  6. dzienniki zajęć wychowawców;

  7. książkę meldunkową;

  8. zeszyt wyjść, wyjazdów i obecności wychowanków;

  9. zeszyt odwiedzin osób mieszkających poza internatem;

  10. książkę kontroli sanitarnej;

  11. dokumentację żywienia w internacie;

  12. dokumentację związaną z wdrażaniem HACCP;

  13. kronikę.

§ 11

Postanowienia końcowe

  1. Internat nie bierze odpowiedzialności za rzeczy pozostawione przez wychowanków w pokoju mieszkalnym.

  2. Internat nie odpowiada za bezpieczeństwo wychowanka w drodze do internatu i z internatu.

  3. Zmiany do niniejszego regulaminu mogą być wprowadzone na wniosek dyrektora szkoły, wychowawców, MRI, grupy mieszkańców stanowiącej 50% stanu osobowego mieszkańców wyrażoną zwykłą większością głosów.

  4. Niniejszy regulamin został uchwalony 7 listopada 2011r. na posiedzeniu rady pedagogicznej internatu w obecności zarządu MRI oraz zaakceptowany przez radę pedagogiczną dnia 16 listopada 2011r.

Obowiązuje od 1 grudnia 2011 roku.

  1. Sprawy nie ujęte w regulaminie rozstrzyga Statut Szkoły.

 

 

Członkowie Rady Pedagogicznej Internatu Członkowie Młodzieżowej Rady Internatu

Joomla templates by a4joomla